مولفه های دوران دفاع مقدس را در شئونات زندگی امروزی رعایت کنیم
کد خبر: 3307626
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

مولفه های دوران دفاع مقدس را در شئونات زندگی امروزی رعایت کنیم

گروه اجتماعی: شهردار رشت با بیان اینکه باید مولفه های دوران دفاع مقدس را در تمام شئونات زندگی امروزی رعایت کنیم، افزود: خارج از شعار و در میدان عمل ثابت کنیم که به حق در مسیر دفاع مقدس و آرمان هایش قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سیدمحمدعلی ثابت قدم، شهردار کلانشهر رشت در مراسم رونمایی از 3 اثر تولیدی بنیاد حفظ آثار که امروز در خانه میرزاکوچک جنگلی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر بعنوان یکی از مهم ترین رویدادهای دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس براساس ارزش ها و ملاک هایی تعریف شده که باید بتوانیم این مولفه ها را در جامعه امروزی بسط و ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه باید مولفه های دوران دفاع مقدس را در تمام شئونات زندگی امروزی رعایت کنیم، افزود: باید خارج از شعار و در میدان عمل ثابت کنیم که به حق در مسیر دفاع مقدس و آرمان هایش قرار داریم که در آن  سال ها خون های بسیاری برایش ریخته شده است.

ثابت‌قدم با بیان اینکه باید فلسفه دفاع را در زندگی امروزی مشخص کنیم و بدانیم مقاومت در عرصه ای که جنگ نیست به چه شکلی خواهد بود، تصریح کرد: صرفا حرف های شعارگونه و رفتارهای به ظاهر ارزشی مبانی ارزش ها و آرمان های دوران دفاع مقدس را تشکیل نمی دهند باید در عمل رفتارمان به گونه ای باشد که نگام مقاوم گونه ما را در مقابل همه مسایل به خوبی آشکار سازد.

شهردار کلانشهر رشت با اشاره به اینکه باید بدانیم اصول مقاومت و ایستادگی بر اساس چه مولفه های تنظیم شده است، ادامه داد: همه باید بعنوان مدیر دولتی، کارمند و فرد فعال در بخش خصوصی در گام اول به خودمان بنگریم که اولویتمان منافع خصوصی است یا منافع عمومی را هدف قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه هرگاه منافع عمومی را به منافع شخصی و خصوصی ترجیح دادیم مسیر ارزش های واقعی دوران دفاع مقدس را پیموده ایم، یادآور شد: منافع ما باید به سمتی باشد که ارزش ها و آرمان هایی که برایشان خون ریخته شد پیاده سازی کنیم، هرکس باید در هر پست و سمتی که قرار دارد منافع عمومی را به منافع فردی ترجیح دهد.

ثابت قدم با تأکید براینکه باید علاوه بر دانش با بکارگیری تجربیات گذشتگان و نگاه به اصول و روشی که در مقاومت داشتیم ادامه دهنده مسیر واقعی دوران دفاع مقدس باشیم، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص همسوئی مردم و مسئولین باید چراغ راهمان باشد و به گونه ای عمل کنیم که این امر را ترویج دهیم.

شهردار کلانشهر رشت در پایان با تأکید بر اینکه تفاوت نظرها و اختلافات داخلی باید در نطفه خفه شود، خاطرنشان کرد: نباید از اختلافات تریبونی برای اظهار نظرهای شخصی و منافع فردی بسازیم، باید رفتارهایمان را طوری تنظیم کنیم که فکرمان در راستای اهداف گفتمان انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری باشد.

captcha